Menu

دفاتر خدمات الکترونیک

ارائه خدمات دفاتر

 خدمات ذیل که درگذشته در منطقه انجام می شد از فروردین 87 در دفاتر درحال انجام می باشد:
1- انجام عملیات تشکیل پرونده
2-انجام عملیات بازدید
3-انجام عملیات صدور آرم طرح ترافیک

آدرس دفاتر خدمات منطقه

1- دفتر خدمات الکترونیک کد 702 : سیدخندان ، سهروردی شمالی ، نرسیده به میدان پالیزی ، پ 745 ، طبقه اول
تلفن :88539166 - 88537172

دفتر خدمات الکترونیک کد 703 : خيابان مطهري - بين سليمان خاطر و اورامان - پلاك 146 واحد 2 
تلفن :88315345-6

3- دفتر خدمات الکترونیک کد 704 : م امام حسین - خ ش برادران محمدی - ک شهرجردیان - پ24
تلفن : 77626451 -77626450

4- دفتر خدمات الکترونیک کد 705 : بزرگراه رسالت - به سمت شرق - کمی بعد از پل صیاد-نرسیده به مجیدیه جنوبی- پ 1174
تلفن : 22330339-22330338

دفتر خدمات الکترونیک کد 706 : شریعتی - پایین تر از شهرداری ناحیه 2 - نرسیده به سه راه طالقانی - جنب کوچه طباطبائی - پ 202- طبقه اول
تلفن : 77506425-77506529




درباره دفاتر خدمات و اهداف آنها

تأسيس دفاتر خدمات الکترونيک شهر توسط شهرداري تهران به منظور ارايه خدمات سريع با كيفيت به شهروندان،ساده‌سازي مراحل انجام كارهاي اداري - خدماتي، جلوگيري از سفرهاي متعدد درون شهري، فراهم‌ آوردن امكان ارايه خدمات غير حضوري در راستاي تحقق شهر و دولت الکترونيک و همچنين تحقق مصوبه پنجاه وچهارمين جلسه رسمي شوراي اسلامي شهر تهران مورخ 5/9/1386که شهرداري تهران ملزم به راه اندازي دفاتر خدمات الکترونيک از طريق بخش خصوصي گرديده است و بهبود کيفيت ارائه خدمات و در نهايت تسهيل و تسريع در ارائه خدمات به مردم مي باشد.


شهرداری تهران به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی با تشکیل دفاتر خدمات الکترونیک و ارائه خدمات از این طریق ضمن کسب رضایت مردم ، بر نظام اداری نیز تاثیر گذار خواهد بود.
دفاتر خدمات الکترونیک شهر در قالب موسسات خصوصی و به منظور دسترسی آسان مردم به خدمات قابل ارائه توسط شهرداری در نقاط مختلف شهر ایجاد می گردد.
دفاتر خدمات الکترونیک شهر جهت تحقق اهداف زیر تشکیل می گردند
1- تسریع و تسهیل در امور اجرایی : کاهش تشریفات دست و پا گیر اداری


2- کاهش تصدی گری و تحقق شهر و دولت الکترونیک : خدمات الکترونیکی ، که از طریق کارگزاران ( بخش خصوصی ) به مشتریان عرضه می شود . دراین شهر گیرنده خدمات ناچار نیست بسیاری از امور خود را در زمانی طولانی و با خستگی و سردرگمی پیگیری نماید زیرا می تواند با برخورداری از امکاناتی که خدمات الکترونیک فراهم می آورد خدمات مورد نیاز خود را در کوتاهترین زمان ممکن ، با کیفیت مناسب و به صورت شبانه روزی دریافت نماید.

3- تامین رضایت شهروندان ، ارائه خدمات به موقع و کیفی به شهروندان و سهیم کردن آنان در تصمیم گیری های عمومی موجب افزایش رضایت آنان خواهد شد.
4- افزایش بهره وری : ارائه خدمات موثر و کارآمد ، کارایی بیشتر سازمان های
اداری ، کاهش هزینه ها و زمان لازم موجب افزایش بهره وری خواهد شد.

5- وحدت رویه و شفاف سازی : شفافیت امور ، دسترسی سریع به اطلاعات شقاق و همچنین امکان نظارت و ارزیابی دقیق از فرآیندها باعث کاهش فساد اداری منجر می گردد.

6- حذف فعالیتهای موازی واحدهای اجرایی و تصمیم گیری سریع مبتنی بر اطلاعات : در فرآیند حل مساله ، و اتخاذ تصمیم صحیح مبتنی بر نود درصد اطلاعات و ده درصد مهارتهای فردی است که از طریق ارائه خدمات ، جمع آوری و پردازش اطلاعات در زمان کوتاه میسر می گردد.

7- اثرات مثبت زیست محیطی : با تبدیل نسخه کاغذی پرونده ها ، مدارک ، کتب و غیره به نسخه الکترونیک ، میزان مصرف کاغذ کاهش می یابد در نتیجه جنگل ها و منابع طبیعی آسیب کمتری می بینند . از طرفی با کاهش حمل و نقل بین شهری برای دستیابی به اطلاعات و خدمات دولتی سوخت کمتری نیز مصرف شده و خطرات زیست محیطی کاهش می یابد.

8- اشتغال و کار آفرینی : برای تحقق دولت الکترونیکی نیاز به توسعه زیرساختهای است که ایجاد ، منابع انسانی متخصص و لازم می باشد.

9- ایجاد بستر مناسب برای رشد و توسعه بخش خصوصی و استفاده از مشارکت مردم در قالب سرمایه گذاری های بخش خصوصی