Menu

پزشکی-تغذیه-ورزش

مشاهده مقاله پزشکی-تغذیه -ورزش

آیا دچار سوزش کتف و گرفتکی عضلات گردن هستید؟

به منظور کاهش سوزش کتف و گرفتکی عضلات گردن، هنگام نشستن روی صندلی، کتفتان را به صندلی بچسبانید.


یک کارشناس ارشد تربیت بدنی با تاکید بر این که هنگام نشستن روی صندلی، کتفتان را به صندلی بچسبانید، توصیه کرد: اگر کتف به صندلی نچسبد، سر به ناچار در حالت جلو می‌افتد و خستگی، گرفتگی عضلات گردن و گاهی سوزش کتف را موجب می‌شود.

فرزانه صادقیان با اشاره به این که عواملی که موجب تغییر حالت طبیعی ستون مهره‌ها می‌شود، گفت: در درجه اول وجود یک شکم بزرگ موجب زیاد شدن لوردوز کمری می‌شود و برای جبران این حالت، ستون مهره‌ها ناچار است انحنا و تحدب ناحیه پشتی را بیشتر کند و همین امر در نهایت به گودی زیاد کمر، قوز شدن پشت و به ناچار، زیاد شدن انحنای گردن منجر می‌شود.

وی افزود: علاوه بر ‌آن گاهی در افراد لاغر به دلیل ضعف عضلات شکمی چنین حالتی ایجاد شده و گودی کمر زیاد شود.

وی با بیان این که رعایت اصول صحیح نشستن در پیشگیری از مشکلات ستون مهره‌ها موثر است، تصریح کرد: طرز صحیح نشستن موجب حفظ حالت طبیعی ستون مهره‌ها شده و عضلات هر قسمت مجبور نمی‌شوند برای جبران وضعیت غلط نشستن کار بیشتری بکنند و دچار اسپاسم و خستگی شوند.
وی توصیه کرد: کف‌پا، باسن، پشت و کتف شما باید در وضعیت صحیح قرار بگیرند تا احساس راحتی کنید.

این کارشناس ارشد تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکرشد: اگر پای شما به زمین نرسد و آویزان باشد موجب خستگی و درد می‌شود. اگر کتف به صندلی نچسبد، سر به ناچار در حالت جلو می‌افتد و خستگی، گرفتگی عضلات گردن و گاهی سوزش کتف را موجب می‌شود. 

print
rating
  نظرات